Data wpisu: 05.10.2018

Nie masz cennika na firmowej stronie www? To poważny błąd!

Firmowa strona internetowa stanowi dziś podstawowe narzędzie komunikacji z klientami. Działa bez przerwy, co umożliwia zapoznanie się z ofertą przedsiębiorstwa także poza godzinami pracy biura. Witryna pełni przede wszystkim funkcję wizerunkową, ale nie można bagatelizować jej wartości informacyjnej. Potencjalny klient, który wchodzi na stronę, chce się z niej jak najwięcej dowiedzieć o firmie i jej ofercie, w tym poznać proponowane ceny. Mimo to wielu przedsiębiorców z premedytacją rezygnuje z umieszczenia cennika na firmowej stronie www, co w naszej ocenie jest poważnym błędem.

Mniejsze zaufanie do firmy

W czasach, gdy tak wiele firm przenosi obsługę klienta wyłącznie do Internetu, budowanie zaufania do marki staje się największym wyzwaniem. Trudno je osiągnąć, skoro klient nie widzi fizycznej siedziby przedsiębiorstwa, nie ma bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem firmy i nie może dotknąć produktów.

Zaufanie klienta można zdobyć wyłącznie na drodze budowania wiarygodnej marki. Tutaj nie wystarczy jednak tylko efektowna identyfikacja wizualna czy działania marketingowe. Trzeba też udowodnić klientowi, że firma nie ma nic do ukrycia. Temu właśnie służy publikacja cennika na stronie internetowej. Klient widzi, że przedsiębiorstwo gra z nim w otwarte karty, ma sprecyzowaną politykę cenową, a więc staje się wiarygodne w jego oczach. To duży atut, z którego nie należy rezygnować.

Niepotrzebne wydłużanie procedur w firmie

Obsługa klienta jest prawdopodobnie najbardziej czasochłonnym elementem prowadzenia biznesu, dlatego czołowe firmy świata dążą do jej uproszczenia, a wręcz zautomatyzowania. Jeśli nie masz cennika na swojej stronie www, to działasz dokładnie odwrotnie. Efektem jest to, że otrzymujesz mnóstwo zapytań od osób, których i tak nie stać na Twoje usługi – tracisz czas na odpisywanie, przygotowywanie ofert, choć nie doczekasz się na nie odpowiedzi.

Może również dojść do odwrotnej sytuacji. Klient, którego byłoby stać na Twoją ofertę, w ogóle się do Ciebie nie odezwie, bo uzna, że skoro nie publikujesz cennika, to na pewno na pewno masz drogo. W ten oto sposób zupełnie niepotrzebnie zawężasz sobie krąg potencjalnych klientów.

Lenistwo klientów

Nie masz się co łudzić, że każdy klient będzie na tyle zdeterminowany, by skorzystać z Twoich usług, że ochoczo napisze do Ciebie maila z prośbą o szczegółową ofertę. Współcześni konsumenci są dość rozleniwieni, bo przyzwyczaili się, że wszystkie potrzebne informacje mogą zdobyć od ręki – wystarczy użyć wyszukiwarki. Jeśli rzucasz im kłody pod nogi, to nie dziw się, że na Twoją skrzynkę wpada tylko SPAM, a telefony milczą.

Problemy na etapie współpracy z klientem

Cennik na stronie internetowej to tak naprawdę wstępne przedstawienie oferty. Możesz zawrzeć w nim jak najwięcej szczegółów na temat warunków współpracy, dzięki czemu nie będziesz musiał tego za każdym razem tłumaczyć. Poza tym klient od razu dowie się, co dostanie w ramach wybranej oferty, a więc nie będzie mieć później pretensji, że np. nie wiedział, iż w tej cenie nie ma tego i tamtego. To kolejny krok w kierunku uproszczenia i przyspieszenia procedury obsługi klienta.

Częstym powodem, dla którego przedsiębiorcy rezygnują z publikacji cennika na stronie, jest przekonanie, że klienci i tak wolą otrzymać indywidualną ofertę. To nie do końca tak działa. Klient poprosi o wycenę dla siebie dopiero wtedy, gdy wstępnie uzna, że stać go na usługi danej firmy. Jeśli nie dasz mu takiej możliwości, po prostu pójdzie do konkurencji.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry