Outsourcing usług marketingowych, czyli co możesz zrobić sam, ale lepiej zlecić to specjalistom

Data wpisu: 04.10.2019

Działania marketingowe są tym obszarem działalności, na którym wielu przedsiębiorców stara się sporo zaoszczędzić. Gdy tylko w firmie zaczyna brakować pieniędzy, zwykle to właśnie budżet marketingowy jest ścinany w pierwszej kolejności. Co wtedy robi przedsiębiorca? Jasne, że próbuje przejąć zlecane wcześniej prace i zająć się nimi we własnym zakresie. Na krótką metę może to mieć sens, ale docelowo takie działanie przyniesie więcej szkód niż pożytku. Sprawdź, które usługi marketingowe lepiej jest zlecać specjalistom w ramach outsourcingu, niż męczyć się z nimi na własną rękę.

Stworzenie strony internetowej

Jeśli do tej pory jej nie masz, ale zdajesz sobie sprawę z tego, że po prostu musisz w nią zainwestować, to naprawdę dobrze radzimy: nie marnuj czasu i energii. Czy można stworzyć firmową stronę internetową samodzielnie? Pewnie, że tak. Zastanów się jednak, jakiego efektu oczekujesz. Czy potrzebna jest Ci byle jaka strona, czy może wolisz mieć porządne narzędzie kreujące profesjonalny wizerunek marki w sieci?

Kampania Google Ads

Google sprytnie to rozegrało. Przekonało setki tysięcy przedsiębiorców, że każdy, nawet niemający nic wspólnego z marketingiem internetowym, może uruchomić skuteczną kampanię reklamową online. Problem w tym, że to bujdy. Owszem, samo uruchomienie kampanii Google Ads jest proste i poradzi sobie z tym każda osoba mająca podstawowe pojęcie o Internecie. Schody zaczną się później.

Aby kampania przynosiła wymierne efekty, trzeba jej stale doglądać, modyfikować strategię, zmieniać budżet i robić dziesiątki innych rzeczy, na które niekoniecznie masz czas. Pamiętaj, że źle zarządzania kampania Google Ads jest wyłącznie wysokim kosztem, a nie narzędziem zwiększającym sprzedaż w firmie.

Content marketing

Ta bardzo skuteczna strategia kreowania wizerunku marki w sieci wydaje się być niezwykle łatwa do wdrożenia. No bo co w końcu: wystarczy tylko machnąć kilka artykułów na blog, coś tam opublikować na Facebooku, kupić artykuły sponsorowane na portalach i to wszystko. Jeśli tak myślisz, to spróbuj i… wróć do nas po bardziej merytoryczne porady.

W rzeczywistości prowadzenie kampanii content marketingowej jest szalenie wymagające, męczące i czasochłonne. Możesz to robić we własnym zakresie, ale spodziewaj się szybkiego nadejścia kryzysu twórczego. Po prostu stracisz zapał do tworzenia treści, gdy zauważysz, że pomimo zarywania nocy niewiele z tego wynika.

Niestety, ta strategia ma to do siebie, że wymaga czasu i dużych pokładów cierpliwości. Lepiej więc zainwestować w pomoc specjalistów, którzy poprowadzą kampanię pozwalając Ci skupić się na tym, co naprawdę potrafisz robić i na czym możesz zarobić pieniądze.

Autor wpisu: Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Wszystkie działy