Synergia działań reklamowych – na czym to polega?

Data wpisu: 09.11.2017

Masz swój biznes i dobrze wiesz, że bez reklamy nie pozyskasz nowych klientów i nie zbudujesz silnej marki, choćby na lokalnym rynku. Nie jest jednak tak, że wystarczy wykupić jakąkolwiek reklamę, aby natychmiast odnieść sukces. Firmy popełniają na tym polu ogromne błędy, co skutkuje wyrzucaniem pieniędzy w błoto i igraniem z wizerunkiem. Pojęciem, które powinieneś koniecznie poznać, jest synergia działań reklamowych. Przeczytaj, na czym to właściwie polega.

Bez miotania się od ściany do ściany

Jan Kowalski właśnie otworzył kwiaciarnię w centrum miasta. W teorii – pewny biznes. Pełno potencjalnych klientów, chodliwy towar, mnóstwo okazji w ciągu roku do wręczania sobie kwiatów. Co może pójść nie tak? Podstawowa kwestia: klienci muszą się dowiedzieć, że ta kwiaciarnia istnieje, bo z samych przechodniów nie da się utrzymać biznesu. Potrzebne są zamówienia na bukiety ślubne, wiązanki pogrzebowe, strojenie sal weselnych itd.

Jan Kowalski zaczyna się reklamować. Na początek wykupił ogłoszenia w lokalnej prasie. Po pierwszym miesiącu klientów nie przybyło. Właściciel wykupił więc ogłoszenia na lokalnym portalu internetowym. Znowu nic. Plakaty? Billboardy? Może spoty w telewizji kablowej? Jan Kowalski wpadł w typową pułapkę, czyli zaczyna się miotać.

Jest to efekt tego, że nie przygotował sobie żadnej strategii reklamowej i nie ma pojęcia, jak długo powinien inwestować w promocję, by zauważyć efekty. W końcu się zniechęca, biznes zaczyna podupadać, klienci tracą fajne miejsce, w którym mogli kupić kwiaty.

Jan Kowalski niestety nie słyszał o synergii działań reklamowych i to go zgubiło. A przecież ta historia mogła się potoczyć zupełnie inaczej...

Zaplanowany sukces

Jana Kowalskiego już znasz i wiesz, że otworzył fajną kwiaciarnię w centrum miasta. Przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, jak ważna jest reklama w dzisiejszym biznesie, ale zamiast wybierać nośniki promocji na chybił-trafił, woli skupić się na tym, co faktycznie może mu przynieść korzyści.

Przedsiębiorca zaczął od analizy swojej grupy docelowej. Dowiedział się, gdzie bywają jego klienci, co ich interesuje, które media wybierają na co dzień. Swoje działania reklamowe skierował tam, gdzie ma największą szansę na pozyskanie kupujących. Nie zaniedbał też Internetu, bo wie, że miasto odwiedza wielu turystów i biznesmenów, którzy szukają kwiaciarni przez wyszukiwarkę Google.

Przede wszystkim jednak Jan Kowalski nie skacze z kwiatka na kwiatek. Nie zmienia strategii po miesiącu, bo wie, że na efekty kampanii reklamowej trzeba poczekać. Dzięki temu nie czuje frustracji i nie marnuje pieniędzy. Poza tym nie zajmuje się reklamą samodzielnie. Najważniejsze prace zlecił fachowcom, dzięki czemu ma porządną stronę internetową, która jest widoczna w wyszukiwarce. Ma świetne logo, estetyczny szyld, a jego reklamy outdoorowe nie zaśmiecają przestrzeni publicznej.

W ten obrazowy sposób wyjaśniliśmy Ci, czym jest synergia działań reklamowych. To inwestowanie w reklamę w sposób zrównoważony, przemyślany, bez niepotrzebnego chaosu. Aby osiągnąć synergię niezbędny jest plan. Dotyczy to każdego biznesu – zarówno kwiaciarni, jak i wielkiej korporacji IT.

Autor wpisu: Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Wszystkie działy