Letnia kanikuła: jak ją wykorzystać, by wzmocnić swój biznes?

Data wpisu: 31.05.2018

Sezon urlopowy to zmora wielu przedsiębiorców, szczególnie tych drobnych, którzy bazują na modelu sprzedaży internetowej. Wiadomo, że tuż przed i w trakcie wakacji ludzie są mniej skłonni do kupowania różnych usług i produktów. Letnia kanikuła w naturalny sposób wpływa więc na spadek obrotów firm. Zamiast się tym przejmować, spróbuj to wykorzystać. Jak? Poznaj kilka skutecznych sposobów.

Weź udział w jakimś szkoleniu, kursie, wydarzeniu branżowym

Skoro i tak masz mniej pracy, to co Ci szkodzi zwiększyć swoje kompetencje? Masz coś lepszego do roboty poza patrzeniem się w sufit? Poszukaj jakichś ciekawych kursów i szkoleń. Koniecznie weź udział w imprezie branżowej, choćby była organizowana daleko poza Twoim miejscem zamieszkania. W ciągu roku nie masz na to czasu, a to świetna okazja do tego, by nawiązać wartościowe kontakty biznesowe.

Wprowadź poprawki na stronie internetowej

Przez cały rok zastanawiałeś się, co warto zmienić na Twojej firmowej stronie www, ale wciąż brakowało czasu, by się za to porządnie zabrać? Teraz nie szukaj już wymówek. W okresie letniej kanikuły dokładnie przeanalizuj wygląd i funkcjonalność witryny. Wskaż te elementy, które ewidentnie nie działają.

Skontaktuj się z wykonawcą strony lub znajdź inną agencję – zleć jej wprowadzenie poprawek. Kto wie, może to dobry moment, by przeprowadzić zaawansowany redesign strony i zaskoczyć jej nowym wyglądem klientów wracających z urlopu?

Zastanów się nad działaniami promocyjnymi, które ruszą jesienią

Właśnie teraz, gdy masz więcej czasu i mniej obowiązków związanych z obsługą klientów, powinieneś zaplanować strategię promocji marki. Jesienią znów zabraknie Ci na to czasu, dlatego zabierz się za to w czasie wakacji. Rozważ różne opcje, skorzystaj z doradztwa marketingowego, wyślij zapytania ofertowe do kilku agencji.

Ulepsz swój produkt/usługę

To idealny moment, ponieważ sprzedaż i tak jest relatywnie niska. Nie ma więc ryzyka, że będziesz eksperymentować na żywym organizmie. Pomyśl, co jeszcze można zmienić w produkcie/usłudze, by uczynić go bardziej atrakcyjnym dla klientów. Przyjrzy się treściom na stronie, sprawdź, czy dobrze wskazują korzyści wynikające z zakupu Twojej oferty. Przeanalizuj też opinie klientów – być może znajdziesz w nich ważne podpowiedzi.

Odpocznij

Nie mogliśmy o tym zapomnieć. Sezon wakacyjny to także ten czas, gdy nareszcie możesz sobie pozwolić na chwilę oddechu. Nie rezygnuj z tego. Nabierz dystansu, odpocznij od codziennych obowiązków, wyczyść głowę. Dzięki temu na 100% wpadniesz na nowe, świetne pomysły na ulepszenie biznesu.

Autor wpisu: Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Wszystkie działy