Data wpisu: 22.07.2019

Wysłałeś klientowi ofertę mailem? Nie zapomnij do niego zadzwonić!

Coraz więcej firm sprowadza obsługę klienta do poziomu cyfrowego. Jest to bardzo wygodne i szybkie, ale niepozbawione wad. Jedną z nich jest to, że brak bezpośredniego kontaktu utrudnia wpłynięcie na decyzję zakupową klienta. Wysyłasz ofertę mailem i nie wiesz, czy klient w ogóle się z nią zapoznał i jak na nią zareagował. Sposobem na zniwelowanie tego problemu jest… sięgnięcie po telefon. Dowiedz się, dlaczego zawsze warto zadzwonić do klienta po maksymalnie kilku dniach od wysłania oferty drogą mailową.

Powody praktyczne

Zaczniemy od najbardziej prozaicznych argumentów, które przemawiają za tym, aby niezależnie od przedstawienia oferty w formie cyfrowej wysilić się na wykonanie telefonu do klienta. A co, jeśli Twój mail wpadł do SPAM-u? Musisz brać to pod uwagę, bo filtry antyspamowe czasami działają według niezrozumiałego klucza.

Może się również zdarzyć, że klient zapozna się z ofertą, będzie nią zainteresowany, ale z powodu nawału obowiązków zwyczajnie zapomni udzielić odpowiedzi. Twój telefon mu o tym przypomni.

Istnieje również prawdopodobieństwo, że klient przypadkowo skasuje Twoją wiadomość i nie będzie umiał jej odnaleźć. W takiej sytuacji dzwoniąc do niego uratujesz sytuację, nad którą w przeciwnym razie nie miałbyś żadnej kontroli.

Lekki nacisk psychiczny

Wiesz, dlaczego większość klientów woli otrzymywać oferty mailem? Ponieważ o wiele łatwiej jest przerwać taki kontakt, jeśli oferta okaże się niesatysfakcjonująca. Trudniej jest natomiast powiedzieć NIE przez telefon, nie wspominając już o rozmowie twarzą w twarz.

Dzwoniąc do klienta i pytając o ofertę postawisz go w nieco kłopotliwej sytuacji, co w tym przypadku zadziała na Twoją korzyść. Klient będzie zmuszony wytłumaczyć Ci, dlaczego nie odpowiedział i co nie spodobało mu się w ofercie. Od razu będziesz mógł zaproponować zmodyfikowanie oferty, co być może doprowadzi do nawiązania współpracy.

Rozmowa telefoniczna jest też dobrym wstępem do negocjacji. Jeśli klientowi nie odpowiada zaproponowana cena, to raczej jest mało prawdopodobne, że z własnej woli nawiąże z Tobą kolejny kontakt. Uprzedź fakty, zadzwoń do niego i zgłoś gotowość do obniżenia stawki (o ile oczywiście zależy Ci na pozyskaniu tego klienta).

Pokazanie swojego zaangażowania

To również bardzo ważny argument. Klienci lubią, gdy firmy się nimi interesują i wychodzą naprzeciw ich oczekiwaniom. Dzwoniąc do klienta po kilku dniach od wysłania oferty udowodnisz mu, że prowadzisz firmę zaangażowaną, otwartą na negocjacje, traktującą klientów poważnie. To może spowodować, że niejako poczuje się on zobowiązany do skorzystania z Twojej oferty.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry