Data wpisu: 20.07.2020

W co zainwestować subwencję z Tarczy Finansowej PFR?

Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju to jeden z największych w Europie programów pomocowych dla prywatnych przedsiębiorstw. Został uruchomiony w związku z zapaścią gospodarczą spowodowaną pandemią COVID-19, a konkretnie zamrożeniem znacznej części polskiej przedsiębiorczości. Firmy spełniające proste kryteria otrzymały gigantyczne pieniądze, ale jak się okazuje – w większości nie wiedzą, co z nimi zrobić. Świadczy o tym lawinowy wzrost wartości depozytów na rachunkach firmowych. Jesteś w podobnej sytuacji? Zainwestuj środki z Tarczy Finansowej w mądry sposób. Mamy kilka propozycji.

Zwiększenie zatrudnienia

To doskonały pomysł, ponieważ prawdopodobnie jeszcze przed pandemią narzekałeś na brak wartościowych ludzi do pracy. Teraz nie powinieneś mieć problemu z ich znalezieniem – mnóstwo firm musiało zredukować zatrudnienie, a Ty masz okazję, by to wykorzystać. Subwencję PFR śmiało można przeznaczyć na stworzenie nowych etatów i tym samym zyskanie wyraźnej przewagi nad wciąż liżącą rany konkurencją.

Marketing firmy

Jest to na tyle szerokie pojęcie, że raczej nikt nie zakwestionuje wydatków związanych z działaniami marketingowymi. Duży zastrzyk gotówki idealnie nadaje się do tego, aby wykorzystać subwencję na sfinansowanie na przykład porządnej kampanii reklamowej online czy offline. Teraz możesz sięgnąć po takie rozwiązania, które wcześniej były dla Ciebie zbyt drogie czy wydawały Ci się nieodpowiednie dla firm tej wielkości. Skontaktuj się z dobrymi agencjami marketingowymi i zapytaj o dostępne opcje w założonym budżecie. Ta inwestycja zawsze Ci się zwróci.

Nowe narzędzia wizerunkowe

Środki z Tarczy Finansowej PFR bez problemu możesz wykorzystać na zwiększenie konkurencyjności firmy oraz jej atrakcyjności w oczach klientów. Standardowym narzędziem do osiągnięcia tego celu jest chociażby strona internetowa. Przyjrzyj się swojej obecnej witrynie. Czy nie uważasz, że już czas zabrać się za jej odświeżenie? Może była projektowana w czasach, kiedy musiałeś oglądać każdą złotówkę z dwóch stron i zwyczajnie nie było Cię stać na porządną stronę www dla firmy? Teraz masz okazję, aby nareszcie to naprawić.

Digitalizacja

Jeśli przyznana Ci subwencja jest odpowiednio wysoka, to koniecznie rozważ zainwestowanie jej – choćby w części – na digitalizację. Mamy tutaj na myśli stworzenie i wdrożenie narzędzi cyfrowych usprawniających zarządzanie biznesem, jak na przykład sklep online, oprogramowanie ERP czy aplikacja monitorująca pracę magazynu. Opcji jest mnóstwo, a subwencja powinna wystarczyć na sfinansowanie przynajmniej części pomysłów.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry