Zdobycie zaufania klientów: nadrzędny cel każdego przedsiębiorstwa

Data wpisu: 30.11.2018
Zdjęcie główne #1405 - Zdobycie zaufania klientów: nadrzędny cel każdego przedsiębiorstwa

Mogłoby się wydawać, że zaufanie i biznes to wyrazy przeciwstawne, a wręcz wzajemnie się wykluczające. Faktycznie, badania konsumenckie pokazują, że klienci są bardzo podejrzliwi w stosunku do firm i ich ofert, co wynika przede wszystkim ze złych doświadczeń. Oczywiście wielkie marki nie muszą się tym aż tak przejmować, bo one zawsze będą sprzedawać dzięki rozpoznawalnemu brandowi. Twoja firma najprawdopodobniej jest w „nieco” innej sytuacji. Dlatego celem wszelkich podejmowanych przez Ciebie działań powinno być sukcesywne budowanie wiarygodności, co sprzyja zdobywaniu zaufania klientów. W tym artykule dzielimy się z Tobą kilkoma praktycznymi radami.

Porządna identyfikacja wizualna

Bez tego nie mamy nawet o czym rozmawiać. Jeśli Twoja firma funkcjonuje pod byle jakim logotypem, ma tragiczną stronę internetową, bardzo słabą nazwę i jeszcze komunikuje się z klientami przy pomocy tekstów pełnych błędów językowych, to nie masz najmniejszych szans na wzbudzenie czyjegokolwiek zaufania. Taki biznes jest po prostu niewiarygodny.

Zacznij więc od zainwestowania w profesjonalną identyfikację wizualną, na którą składają się:

  • Logo
  • Strona www
  • Ewentualnie projekty papeterii
  • Stopka maila

Zadbaj o stworzenie atrakcyjnej nazwy marki. Nie bazuj na przypadkowych rozwiązaniach, ponieważ to może narazić Twój biznes na śmieszność. Zastanów się: czy sam chciałbyś współpracować z firmą, która deklaruje najwyższy profesjonalizm, a jednocześnie posługuje się logo wyglądającym tak, jakby zaprojektowało je dziecko?

Klarowny, wyczerpujący opis oferty

Wiele firm popełnia klasyczny błąd, jakim jest tylko szczątkowe opisywanie tego, co właściwie mają do zaoferowania. Część przedsiębiorców wychodzi z założenia, że: „Nie będziemy dużo pisać na stronie. Jak ktoś jest zainteresowany, to zadzwoni.” To tak nie działa! Współcześni konsumenci bazują na informacjach znalezionych w sieci i jeśli nie znajdą ich na stronie firmy, to jest mało prawdopodobne, że będzie im się chciało dopytywać o szczegóły.

Ponadto lakoniczne opisy usług czy produktów sugerują, że firma może mieć coś do ukrycia. Wygląda to po prostu podejrzliwie.

Realizacje i dokładna prezentacja oferty

Internet jest świetną platformą sprzedaży i komunikacji z klientami, ale ma zasadniczą wadę: uniemożliwia bezpośredni kontakt z produktem. Jeśli chcesz kupić np. buty, to fajnie byłoby je przymierzyć. W sieci jest to niemożliwe. Aby mimo to zdobyć zaufanie konsumenta, musisz dać mu szansę na bardzo dokładne zapoznanie się z produktem. Pomocne będą tutaj:

  • Prawdziwe zdjęcia (nie pożyczone ze strony producenta)
  • Wizualizacje 3D
  • Spacery wirtualne
  • Szczegółowe opisy produktów

Jeśli natomiast sprzedajesz usługi, to wiarygodność oferty zwiększą przykłady wcześniejszych realizacji. Zadbaj o to, aby można było je łatwo znaleźć na stronie.

Poradniki

Publikowanie na stronie internetowej treści o charakterze poradnikowym zawsze zwiększa wiarygodność przedsiębiorstwa. To świetny sposób na to, aby zaprezentować klientom swoją wiedzę i kompetencje. Warto więc prowadzić blog czy dzielić się wartościowymi poradami w sekcji z ofertą. Do tego dobrym pomysłem będzie regularne publikowanie artykułów sponsorowanych i eksperckich na portalach zewnętrznych.

Wszystkie wymienione elementy są podstawą budowania wiarygodnego wizerunku marki, co bezpośrednio przekłada się na zaufanie konsumentów. Inwestując w to możesz szybko zyskać przewagę nad konkurencją, nie musząc bić się z nią na niskie ceny.

Autor wpisu: Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Wszystkie działy