Zakładasz nową firmę? Przygotuj się do wejścia na rynek

Data wpisu: 14.12.2017

Założenie firmy to w dzisiejszych czasach pestka. Wystarczy wymyślić nazwę (może to być nawet Twoje imię i nazwisko), wypełnić wniosek internetowy, a jeśli dysponujesz podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, to wszystko możesz załatwić bez wychodzenia z domu.  Jednak samo uzyskanie kodu PKD i numeru REGON nie czyni z Ciebie jeszcze prawdziwego przedsiębiorcy. To nastąpi dopiero w momencie, gdy wprowadzisz swoją markę na rynek. W praktyce jest to najtrudniejszy etap.

Sukces zaczyna się od planu

Zanim jeszcze założysz firmę, musisz bardzo dokładnie przemyśleć schemat jej obecności na rynku. Być może zaskoczy Cię informacja, że w Polsce CODZIENNIE rejestruje się około 700-800 przedsiębiorstw. Sporo, prawda? Niestety, zdecydowana większość z nich nie przetrwa nawet roku, a kolejna część upadnie po około dwóch latach działalności. Powody są różne, jednak w praktycznie każdym przypadku problemem okazał się być zbyt optymistyczny biznesplan oraz brak pomysłu na wprowadzenie marki na rynek.

Początkujący przedsiębiorcy często popełniają klasyczny błąd. Zakładają, że „jakoś to będzie”. Po pozyskaniu pierwszych zleceń skupiają się na ich obsłudze, kompletnie bagatelizując kwestię budowania marki. Nie inwestują w rozpoznawalność swojego biznesu, zadowalają się chwilowymi sukcesami, nie myślą o tym, co będzie, jak przyjdzie chwilowy kryzys.

Jak się przygotować?

Ty już na starcie masz przewagę nad innymi początkującymi przedsiębiorcami, bo widzimy, że szukasz porad na temat przemyślanego wprowadzenia marki na rynek. Od czego musisz zacząć? Od pomysłu na siebie. Nigdy nie wchodź w biznes, na którym się nie znasz, bo to gotowy scenariusz na spektakularną porażkę.

Pamiętaj

Nie myśl, że nie ma popytu na to, co potrafisz robić. Klient znajdzie się na wszystko, byle tylko było to robione na wysokim poziomie jakości. Sukces możesz osiągnąć sprzedając jakieś produkty, naprawiając obuwie, tworząc strony internetowe, świadcząc usługi ochroniarskie, pośrednicząc w sprzedaży nieruchomości i tak dalej.

Gdy już wiesz, jakie usługi chcesz świadczyć, pora przemyśleć kwestię marki. Tak, marki. To nie jest obszar zarezerwowany tylko dla wielkich korporacji. Marką może być dowolna firma czy jej produkt. Aby ją stworzyć, musisz przede wszystkim opracować jej podstawy, czyli nazwę i identyfikację wizualną.

Logo, strona internetowa, papeteria, teczki – to podstawa. Nawet nie próbuj na tym oszczędzać, bo szybko się przekonasz, że popełniłeś kolosalny błąd. Więcej o znaczeniu identyfikacji wizualnej w budowie marki przeczytasz w naszym poradniku.

Nie mam pieniędzy na zbudowanie marki. Co teraz?

Jest kilka rozwiązań tego dylematu. Po pierwsze: możesz wziąć kredyt inwestycyjny, ale zaczynanie biznesu z długiem na plecach jest mimo wszystko kiepskim pomysłem. Możesz też postawić na pracę organiczną i mozolnie, miesiąc po miesiącu, samodzielnie dbać o rozwój marki i budować jej rozpoznawalność przy pomocy narzędzi, na które Cię stać. Nie musisz mieć od razu strony za 5000 złotych. Możesz poprzestać na takiej za niecałych 300 złotych – traktuj to jednak, jako etap przejściowy.

Musisz niestety założyć, że nie udźwigniesz psychicznie ciężaru oczekiwania na lepsze czasy. Budowanie marki to złożony proces, który trochę potrwa. Będziesz inwestować sporo pieniędzy, ale bez gwarancji natychmiastowego uzyskiwania przychodów. Dlatego bardzo dobrym pomysłem jest skorzystanie z... gotowej marki. Takie rozwiązanie oferuje Ci Grupa Soluma.

Możesz tylko zyskać

Przystępując do Grupy otrzymujesz własną markę, za którą stoi rozpoznawalność głównego brandu, czyli Soluma (znak zastrzeżony). Przede wszystkim jednak masz gwarancję wsparcia marketingowego i biznesowego ze strony doświadczonych przedsiębiorców, którzy utrzymują się na rynku od lat, osiągają na nim sukcesy i sami pokonali już problemy, z którymi Ty dopiero się zmierzysz.

Nie inwestujesz dużych środków, od początku dokładnie znasz zasady współdziałania w Grupie Soluma, sam wyznaczasz sobie biznesowe cele. To ogromne ułatwienie, z którego warto skorzystać – szczególnie w tak konkurencyjnych realiach.

Zostań na naszej stronie i sprawdź, czym jest Grupa Soluma. Dowiedz się, dlaczego przyłączenie się do Grupy jest jedną z najmądrzejszych decyzji, jakie możesz podjąć na początku swojej biznesowej przygody.

 

Autor wpisu: Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Wszystkie działy